ГРИЖА ЗА КОЖАТА ::: ПОЧИСТВАНЕ


   Днешният пост е посветен на една от основните стъпки в рутинната грижа за кожата: почиствне. Към тази стъпка за мен е логично да добавя и ползването на лосиони/тоници. Някои от продуктите, за които ще стане дума присъстват постоянно в арсенала ми, други са случайни или не толкова покупки, на които давам шанс или на които възлагам надежди да допълнят някое липсващо звено. Накуп като че изглеждат прекалено много и ми се ще с времето да опростя нещата, но пусто любопитство...:)
  И все пак, защо са ми толкова много (и различни) средства само за департамент "почистване"? Ами преди всичко, кожата ми е много капризна, често проблемна, един ден може да я чувствам супер, на другия е на 180 градуса и гледам да съм подготвена за всяка изненада. В зависимост от това дали и какъв грим съм носила през деня, ползвам подходящ дегримьор; в някои дни наблягам на по-основно почистване с ексфолиация и АНА тоник, като се старая да не прекалявам и да редувам с по-леки почистващи средства. Разбира се, имам и моите "мързеливи" дни, в които посягам към кърпички за разгримиране, преди да си измия лицето, но кой ги няма :) Всъщност само те няма да са включени в този пост, понеже наистина ги ползвам пренебрежимо рядко.
   Почистване на лицето при мен е общо взето на три стъпки: 1. лосион/мляко за сваляне на грима, 2. същинско измиване с вода и крем/ексфолиант или пяна и, последно, 3., тонизиране/ексфолииране с тоник/лосион, преди да премина към хидратация или друго.

Към момента за стъпка едно - сваляне на грима преди измиване на лицето ползвам тоалетно мляко Lancome Galatee Confort и Bioten Skin Moisture  (този с екстрак от памук). 

  
    Млякото на Lancome е много нежно, немазно и приятно върху кожата ми и често посягам към него. Доста е леко като консистенция и не помня дали в описанието му, или другаде, но попаднах на следният съвет за ползването му: вместо да се изпомпва върху памуче, първо да се нанесе и масажира леко в кожата, а чак след това да се избърше с памучния тампон. Така определено е МНОГО по-ефективно, защото иначе, ползвано по обичайният начин, забелязвам, че голяма част от продукта бързо попива в памука, още преди да си свърши работата по сваляне на грима. Въпреки, че е за суха кожа, не е с мазна, оставяща филм консистенция, което ме кара да мисля, че и на хора с мазна кожа би допаднало. Леко хидратира и подхранва (уж благодарение на мед, бадемово маслко, екстракт от овес и дрожди). С по-упорита спирала трудно се справя и като цяло не е особено икономичен продукт.


    Опаковката е много симпатична и семпла, малко не ми допада самата помпа, която някак е "надвесена" точно над ръба на бутилката, което значи, че винаги трябва да изпомпвам от силно наклонено положение, в противен случай рискувам съдържанието да се разкапе право върху самия флакон. Няма никакво място да си сложите памучния тампон точно под помпичката. Явно тук красотата на дизайна малко е взела превес над полезната функция, но здраве да е :) Не е най-budget friendly опцията за тоалетно мляко и честно казано лесно бих могла да го заменя с много по-бюджетния и също толкова приятен вариант на Nivea, за който вече писах ТУК.

Лосионът на Bioten купувам вече няколко пъти и съм много доволна. Прилича на обикновен тоник за лице, но лесно се справя със свалянето на грима, не дразни и не щипе около очите, мирише свежо и приятно и не оставя никакъв филм върху кожата. Добро попадение за мен, особено за скромната си цена.

Стъпка две - измиване на лицето:


   В момента използвам три продукта, като само за един съм абсолютно сигурна, че ще продължа да купувам - микродермабразивния крем-ексфолиант на Proactiv. Ползвам го най- често вечер, за основно почистване, като гледам да не е всяка вечер, за да не прекалявам с механичното ексфолииране (което е лесен начин да се нарани кожата или да стане прекалено чувствителна). Има консистнция на средно гъст крем с много миниатюрни частички вътре, толкова малки, че не знам дали на снимка личат изобщо:


   Това нещо, заедно с другите 2 стъпки от комплекта на Proactiv върши чудеса за проблемната ми кожа, държи нещата под контрол (благодарение на 2,5% benzoyl peroxide), помага за избистряне на тена и наистина усещам, че почиства кожата ми "из основи". Ексфолиира достатъчно добре, за да премахне всякакви мъртви клетки и да подготви кожата за следващи стъпки - тоник и хидратант.

Пяната на Lancome Mousse Eclat:

   Много я харесвам, ползвам я и вечер и сутрин, и я редувам с ексфолианта на Proactiv, като по-лека алтернатива на почистване. Пяната е от типа self-foaming - течност която се разпенва при изпомпване. Прави много пухкава и нежна пяна и с малко количество работата е свършена. Най-хубавото е, че не изсушава и не дава онова неприятно опъващо усещане. Съдържа някакви екстракти от ананас, което би трябвало да помага с проясняването на тена (вид лека ексфолиация?). Бих го купила отново, единствен минус е цената.


   След няколко много добри попадения с кремове от марката Yes To, реших да пробвам и този измивен гел с домат и дния. Има консистенция на прозрачен не много гъст гел:


   Би трябвало да балансира PH-то на комбинирана кожа и да освежава. Не се пени кой знае колко, мирише приятно, но не на домат, май долавям динята в някакъв странен парфюмен вариант. Не знам, нещо малко ми напомня миризма на веро... Общо взето не съм впечатлена и май няма да повторя покупката, но може би би допаднал на хора, които държат на нежно почистване и натурални/органик съставки. На доста предно място в състава са екстракти от алое, домат и диня, така че би трябвало да има успокояващо (алое), подмладяващо (диня) и антиоксидатно действие (домат)

И накрая, продуките за последната стъпка при почистване на лицето, тониците:


   Към момента ползвам три продукта, два са за проблемна кожа- Tea Tree Skin Clearing Toner на The Body Shop и AHA тоникът на Proactiv. Tози с чаено дърво е просто ок, за цената му очаквах повече...Някакъв особен ефект не видях, освен това доста изсушава.  Повече за целия (доволно разочароващ) комплект на The Body Shop съм писала и ТУК. Според мен, същият (но много по-бюджетен) ефект би имало да си взема чисто масло от чаено дърво и да го смеся с розова вода: воала! Имате си тоник.

   Тоникът на Proactiv ми е абсолютен фаворит и гледам да не оставам без него. Ексфолиира и прояснява тена на кожата, благодарение на гликолови AHA киселини, държи проблемната ми кожа под абсолютен контрол и изобщо - LOVE! Гледам да разреждам употребата му и да го ползвам основно вечер, ако го ползвам през деня, после задължително следва крем с по-висок фактор.

  Тоникът на Lancome  е второ или трето мини от този вид, който ползвам и за мен е просто.... тоник. Не съдържа алкохол и съответно не изсушава. Ползвам го най-вече сутрин или ако имам остатъци от грим/спирала около очите след измиване, по-рядко за цялото лице. Сигурно е добър вариант за хора с идеална кожа, на които не им трябва много, но за мен не е достатъчно и вероятно не бих купила пълноразмерен продукт.

Кои са вашите любимци за почистване, ползвали ли сте някои от тези?

0 коментара:

Публикуване на коментар

Subscribe & Follow

Предоставено от Blogger.